Autofagija – dijeta 16:8

Autofagiju 16:8 koristi prvi reket sveta Novak Đoković

Autofagija je najveći hit ove godine! Tome je pre svega doprineo najpoznatiji Srbin na svetu – Novak Đoković. „Dotakao bih se teme autofagije. Koliko je bitna, ta vrsta posta 16 – 8 je popularna, 16 sati se ne jede, 8 sati se jede, to ja primenjujem, osetio sam u poslednjih godinu i po dana koliko to praktikujem, dosta poboljšanja u sistemu za varenje, bolje spavam, imam veću energiju tokom dana, imam manje padova – rekao je Đoković“ (izvor:Kurir).

Šta je to autofagija?

Autofagiju možemo predstaviti kao privremeni post koji ima brojne blagodeti za naš organizam uključujući i regulisanje prekomerne težine. O značaju autofagije dovoljno govori podatak da je vezano za njena istraživanja dodeljena Nobelova nagrada za medicinu 2016 godine.Dijeta koja je 2016. godine dobila Nobelovu nagradu, zasniva se na procesu autofagije. Ovaj proces se odvija u toku gladovanja kada ćelije počnu da „jedu same sebe“. Možda zvuči jezivo i nezdravo, ali nema mesta za brigu, suština je u razgradnji i “recikliranju” oštećenih organela i proteina kako bi se ponovo upotrebili ili kao izvor energije ili kao gradivni materijal. Dakle, proces nije nasumičan, već se  razlažu oštećene, stare ili kancerogene ćelije sve u cilju kontrole telesne težine, produženja životnog veka, podmlađivanja i sprečavanja bolesti.

Autofagija za mršavljenje

Autofagija dostiže pun efekat posle 12h gladovanja, a najbolji rezultati se postižu primenom povremenog posta, npr. tri puta nedeljno, neuzastopnim danima. Tokom posta, preporučuje se i fizička aktivnost jer doprinosi ranijoj aktivaciji ovog procesa trošeći glikogen (zalihe energije) još brže. Period gladovanja optimalno iznosi 16h uključujući i vreme spavanja, ali za one koji ne mogu da izdrže efikasno je i sve preko 12h.

U eksperimentima su praćene dve grupe miševa, gde su svi dobijali istu količinu hrane, samo u različitim periodima dana. Prva grupa, kod koje je primenjen režim posta postali su vitki, aktivni i živeli su duže, dok je druga grupa, koja je jela često, bez isplaniranih pauza postajala sve deblja, sa simptomima dijabetesa, a životni  vek je bio 35% kraći. Dakle, ne morate se odricati čak ni omiljene hrane, samo ako je pravilno rasporedite.

Autofagija – smršajte 4kg za nedelju dana

Ukoliko vam je potrebno da brzo skinete nekoliko kilograma, možete probati nešto radiklaniju autofagija dijetu. Potrebno je da u toku dana jedete samo u toku 8 sati dnevno. Ostalih 16 pijete vodu, čaj ili kafu. Vreme kada jedete birate sami, a najbolje da to bude pre 19h. Razmak između obroka mora biti 4 sata. To znači da u toku dana imate samo 3 obroka! Možete jesti bilo šta, ali se svakako preporučuje da to budu zdravi obroci. Ovom dijetom trebalo bi bez problema da smršate makar 4kg za nedelju dana.

2
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Jovana J.Žika Recent comment authors
  Email prijava  
novije starije najviše ocena
Obaveštenje za
Žika
Guest
Žika

Da li je u redu ritam jela: 1. obrok u 13h a 2. u 20/21h…hvala

Jovana J.
Guest
Jovana J.

Po mom misljenju je bolja varijanta12-20 ili 11-19 jer je dorucak najvazniji obrok i ne bi ga trebalo preskakati ili odlagati.