Koje parametre treba pratiti u toku procesa mršavljenja?

Obična vaga meri samo kilograme

Istraživanja pokazuju da osobe koje se češće mere, ređe dozvoljavaju sebi da pređu granicu zdrave telesne težine. Stoga, stajanje na vagu je preporučljivo, ali treba imati u vidu sledeće. Ako vaša vaga meri samo kilograme, ona je dobra jedino za okvirnu orijentaciju. Eksperti za ishranu i nutricionizam u svojim ordinacijama poseduju vage koje mere procenat vode, masti i mišića, jer jedino praćenjem svih ovih parametara možemo zaista biti sigurni da „vaga ne laže“, u suprotnom brojka i na dnevnom nivou može da varira do 2 kilograma u zavisnosti od ishrane, aktivnosti, pojedinih akutnih stanja ili bolesti (npr. dijareja) ili hormonskog statusa. Evo i par saveta kako da pravilno koristie vagu:

  1. Dame, nemojte stajati na vagu u PMS – u, 7 dana pre menstruacije, visoki nivoi estrogena zadržavaju vodu u telu što uzrokuje edeme (oticanje) i razliku do 4 kilograma više.
  2. Razmislite da li ste unosili slanu hranu, grickalice, suhomesnate proizvode… Ako je odgovor da, ipak sačekajte 24 časa dok se telo ne oslobodi zadržane vode koju so povlači sa sobom.
  3. Postavite vagu na ravnu podlogu, pločice – da, tepih – ne, i trudite se da težinu rasporedite ravnomerno na obe noge kako bi dobili najrealnije rezultate
  4. Merite se ujutru i to nakon velike nužde. Ovo je naročito bitno ukliko imate zatvor i ne praznite se redovno.

 

Pored kilograma merite i obime vaših delova tela

Ono što sami možete meriti, a objektivno nam više govori o napretku u procesu mršavljenja su obimi. Kada ste na efikasnom režimu ishrane u kombinaciji sa fizičkom aktivnošću, postepeno topite masne naslage, a ujedno izgrađujete mišiće. Mišić je teži od sala po jedinici zapremine koju zauzima, što znači da postoji velika verovatnoća da će brojka na vagi stagnirati, iako vi izgledate 10 puta bolje i „zategnutije“.

Obimi koje treba meriti su:

  1. Obim grudi – na sredini gudi bez uvlačenja vazduha.
  2. Obim struka – na mestu gde je struk najuži, otprilike 2 cm iznad pupka.
  3. Obim nadlaktice – na sredini nadlaktice, u opuštenom stanju.
  4. Obim butine – na sredini između kuka i kolena.

Za najrealnije rezultate, bitno je da svaki put merite obim na istom mestu.

Fotografije pre početka dijete i posle dijete

Treći savet kojim možete pratiti sopstvenu transformaciju, a ujedno vas može motivisati da nastavite dalje su fotografije. Opet na istom mestu u kući, sa istim osvetljenjem i u istom vešu. I na kraju, ne opterećujte se opsesivnim praćenjem broja kilograma, već se fokusirajte na zdravstveni benefit koji dobijate rekompozicijom tela!

Leave a Reply

avatar
  Email prijava  
Obaveštenje za